Reklama na sociálních sítích
facebook, instagram, youtube
Reklama na sociálních sítí je vhodná pro služby a e-shopy
V čem vidím hlavní výhody?
- oslovení takových zákazníků jaké chcete (facebook pixel sbírá o uživatelích neuvěřitelné množství dat)
- oslovení zákazníků v menším konkurenčním prostředí než je např. vyhledávací nebo obsahová síť na internetu
- často nízká cena za konverzi
- velké množství reklamních formátů
Proč dělat reklamu na sítích?
Facebook o uživatelích sbírá neuvěřitelné množství dat. Facebook pixel monitoruje uživatelé napříč weby (schválně se podívejte kolik webů má na svém webu naistalován facebook pixel) a sbírá o nich informace. Takže pak dokáže velmi dobře zacílit na uživatele, který bude odpovídat profilu vašeho zákazníka. Co víc, facebook o svých uživatelích také ví, kdo z nich jakkoliv interaguje a podle toho pak vybere komu má smysl reklamu zobrazit a komu ne. Cena, kterou zaplatíte za jednoho získaného zákazníka, je zpravidla mnohem nižší, než jakou byste například zaplatili za reklamu na nejnavštěvovanějších webech.
Kolik reklama na sítích stojí?
Spravuji účty s různými rozpočty. Pokud máte rozpočet v řádů několika tisíc na měsíc, specialista se vám nevyplatí a pravděpodobně nebudete dosahovat takových výsledků, jakých byste chtěli. Z mých zkušeností však právě facebook přináší výrazně lepší výsledky než například bannerová kampaň na internetu. Vzhledem k tomu, že facebook ví kdo jste a co vás zajímá, dokáže velmi dobře reklamou zacílit. Položila bych si tedy otázku kolik peněz investuji do ostatních reklamních kanálů a jaké mi to přináší výsledky.