Používat či nepoužívat hastagy na facebooku
Možná jste slyšeli, že hastagy na facebooku snižují organický dosah a lépe se jim vyhnout. Facebook však nyní přichází s doporučením pro firmy, aby ve svých příspěvcích začaly používat relevantní hastagy pro zvýšení organického dosahu.
Co je to hastag?
Jednoduše řečeno hastag je klíčové slovo označené # a slouží k vyhledávání témat na sociálních sítích. Např. pokud provozujete salón pro psy budete zřejmě kromě hastagu #pes, používat hastag #salonpropsy. Hastag může být tvořen jedním nebo více slovy. Psání háčků a čárek záleží na nás. Spíše však doporučuji používat hastagy bez diakritiky. Víceslovná spojení lze opticky rozdělit použitím velkých písmen u každého ze slov #SiteProtiHmyzu. A protože obecně platí, že v jednoduchosti je krása, je dobré na to myslet i při tvorbě hastagů.
Tipy kde hledat #hastagy
Existuje velké množství webů, na kterých můžete zjistit oblíbenost hastagů.
Např. zde 👉🏻👉🏻 https://www.tagsfinder.com/cs-cz/, si můžete na základě zadaných klíčových slov vygenerovat až 30 hastagů.
Nebo můžete zkusit další 👉🏻👉🏻 https://www.all-hashtag.com/
Tip: podívejte se na hastagy, které používá vaše konkurence. Oblíbenost hastagů najdete také přímo na Instagramu, ale POZOR velmi obecné hastagy, které mají statisíce příspěvků, nemusí být tou správnou volbou.
Kolik hastagů použít?
Facebook u organických příspěvků doporučuje používat 3 - 5 relevantních hastagů. Můžete mít také vlastní hastagy, pod kterými budou vaši zákazníci nacházet konkrétní produkty nebo služby. Pro výrobce garážových vrat, používám hastagy: #vrata #garazovavrata, ale pokud se jedná o konkrétní vrata např. sekční, použiji také hastag #sekcnivrata.