Facebook leads kampaně
Vyzkoušejte Facebook leads kampaně na hledání nových zaměstnanců nebo odeslání poptávky. Funguje to mnohem lépe, než byste možná čekali.
Facebook leads vám dovede zákazníky levněji
Co to je leadová kampaň na Facebooku a Instagramu? Jedná se o super nástroj, který vám přivede lead neboli poptávku za výrazně nižší cenu než při kampani, která má za cíl konverzi. Využijete zejména u kampaní, které mají rozpočet v řádu tisíců a nebo když hledáte zaměstnance.
Proč to tak funguje? Představte si, že koukáte na Facebook a uvidíte zajímavou reklamu. Něco co vás osloví. Prokliknete se na web, kde chvíli procházíte obsah. Například jste na webu, který nabízí zajímavou práci. Můžete jim napsat, že máte zájem, ale oni chtějí přiložit i životopis...jenže vy jste zrovna v autobuse a tak tu stránku zase zavřete, že se k tomu vrátíte později. Možná. Jenže co když byste nemuseli z Facebooku vůbec pryč a mohli vyplnit jen základní údaje o sobě a pak by se vám z firmy někdo ozval? No není to jednoduché? No a právě na tomto je to celé založené. Dát uživateli jednoduchou možnost, aby na sebe zanechal kontakt aniž by musel něco složitě a zdlouhavě vyplňovat.
Jak nastavit leads kampaň V Business manageru
Kampaň nastavíte úplně stejně, jako když chystáte "standardní" kampaň například s cílem návštěvnost webu. Jen v prvním kroku vyberete "Potenciální zákazníci" a dáte Pokračovat.
Na úrovni Sady reklam nesmíte zapomenout zatrhnout speciální kategorii "Zaměstnání"
V dalších krocích nastavujete kampaň jak jste zvyklí. Pozor u speciálních kategorií, jako je zaměstnání nesmíte cílit na věk, pohlaví a některé zájmy. Jakmile budete mít Sadu reklam připravenou, pustíte se do samotné přípravy reklamy. Můžete použít video, carousel, banner, fotku, je to čistě na vás. Následně připravíte formulář, který si upravíte pro svoje účely. Jedná se o Rychlý formulář, který najdete v oddílu Reklama.
Vyberete Typ formuláře. Pro hledání nových zaměstnanců používám Vyšší objem.
Nezapomeňte nastavit jazyk na češtinu (v Nastavení) a také povolit, aby formulář mohl vyplnit i někdo další, ke komu se dostane například přes sdílení. Pokud děláte kampaň na Slovensku, jazykovou mutaci nenajdete.
Dále vás už formulář navede. Můžete použít uzavřené otázky, otevřené otázky s možností výběru nebo vlastním textem. V předposledním kroku pak budete muset vložit url, na které máte informace o tom, jak nakládáte s osobními údaji. Je to důležitý bod, bez kterého vám Meta reklamu neschválí. Jakmile budete mít formulář hotový, dáte uložit. Formulář se vám uloží do přehledů, kde si pak budete stahovat data, která nasbírá. Pozor, data budou k dispozici jen 90 dní. Je proto dobré si je na konci kampaně stáhnout (excel, csv), ať je máte k dispozici.
Kde najít vyplněné formuláře
Svoje potenciální uchazeče o práci nebo zákazníky najedete v Meta - Potenciální zákazníci.
A máte hotovo👍🏻 Výsledky kampaně sledujte pravidelně v Business Manageru ve Správci reklam. Sledujte metriku "cena za potenciálního zákazníka". Při hledání zaměstnanců dosahuji průměrné ceny za 1 lead (1 vyplněný formulář) 200 - 250 Kč. Na Slovensku dokonce ještě méně. Při stejné kampani, kde je cílem návštěva webu dosahuji ceny 750 - 1500 Kč za 1 vyplněný formulář.